søndag 22. januar 2012

Når skjønnheten åpner seg.

Når at handler om det ytre, blir ingenting vakkert nok. 
det finns alltid noe mer å trakte etter, hver ting vi betrakter bærer spor av brister-
det er ikke like vakkert som...

Helt anderledes blir det når overflaten og dypet kommuniserer.
Da fører overflaten overflaten oss videre, 
da leder den oss inn i dialog med tilværelsens dyp.

Og for den som fører en samtale med dette dypet, 
åpner skjønnheten seg nær sagt i hva som helst.

Alt bærer spor av fullkommenhet...
Sann mystikk er å finne det underfulle i det trivielle.
                                                                 Lena Bergstrøm


Rosene frå torsdag har åpna seg heilt nydelig! 
Gir deg fullkommen herlighet denne søndagen!

Her blir dagen brukt til kos og få gjort småting!!
Her skinner sola, første gong på lenge!! Heilt herlig!!

Nyt dagen!!

Giving you my roses! They are blooming so nice!!
Enjoy this day!

3 kommentarer:

Brocante sa...

Koselig blogg du har.

Ja - blomster er jo ikke gratis så det kan være veldig greit å klare å holde dem fine noen dager ekstra. Takk for tipsene.

sisselastrid sa...

Nydelige både rosene og diktet :-) ha ei super veke :-) klem

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så koselig å få epost fra deg!! Jeg følger deg allerede:-) Har gjort det en god stund.
Skriver tilbake til deg:-)

Nydelige roser. Fint med fargeklatter på denne triste årstiden.

Et slikt bord du viser i forrige innlegg, drømmer jeg også om. Min mann laget et i sommer av gamle materialer. Jeg har det på låven. Ditt var bare kjempeflott!! Det blir nok lekkert med toilixstoler til!

Da gleder jeg meg til bloggtreff:-)

ha en fin dag!!